صفحه شخصی ایرج شاهسون   
 
نام و نام خانوادگی: ایرج شاهسون
استان: تهران - شهرستان: تهران
رشته: کارشناسی عمران - پایه نظام مهندسی: سه
شغل:  محاسب سازه
شماره نظام مهندسی:  11240...201
تاریخ عضویت:  1391/04/02
 روزنوشت ها    
 

 حیدرآباد، اصفهانی نو در قلب هندوستان بخش معماری

0

حیدرآباد هند با باغ‌هایی به سبک ایرانی و ساختاری شبیه به چهارباغ اصفهان، در سال ۱۵۹۱ در طول حکومت صفویه و توسط محمدقلی قطب‌شاهی بنا شد. این شهر تاریخی از آن رو که شباهت‌های بسیاری به اصفهان دارد، به «اصفهان نو» معروف است ... ادامه»

یکشنبه 27 خرداد 1403 ساعت 10:09 ، نظر بدهید

 جنجال آلبوم‌های «قبله‌ی عالم» بخش عمومی

8

آلبوم‌های قبله‌ی عالم باز هم جنجال به پا کردند؛ چه پنج سال پیش که دو تا از آن‌ها گم شدند و چه اکنون که سه‌هزار و ۲۰۰ زن و مرد و بنای قاجاری از حصر کاخ گلستان آزاد و وارد فضای وب شده‌اند. این چهره‌ها و بناها از میان ۷۶ آلبوم بیرون آمدند و توانستند نظر بسیاری را حتی در فضای انتخابات ریاست‌جمهوری جلب کنند ... ادامه»

سه شنبه 22 خرداد 1403 ساعت 09:36 ، نظر بدهید

 عظیم‌ترین پنجره‌ی شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد بخش معماری

12

«کراکوف»،خواهرخوانده‌ی لهستانی اصفهان، میزبان بزرگ‌ترین پنجره‌ی شیشه‌ای رنگی جهان است که در یک کلیسا واقع شده و اندازه‌ی آن بزرگ‌تر از زمین بسکتبال است ... ادامه»

چهارشنبه 9 خرداد 1403 ساعت 14:52 ، نظر بدهید

 وضعیت نقش‌برجسته‌های ساسانی نگران‌کننده است بخش عمومی

12

مطالعات کارشناسان مرمت نشان می‌دهد نقش برجسته‌های ساسانی در نقش رستم بر اثر هوازدگی فیزیکی و شیمیایی در ساختار سنگ آهک، دچار آسیب‌های متعددی از جمله فرسایش، تورق، ترک و شکستگی شده‌اند و به اقدامات حفاظتی، مرمتی و استحکام‌بخشی نیاز دارند ... ادامه»

یکشنبه 6 خرداد 1403 ساعت 11:43 ، نظر بدهید

 روایت یک بازی ناتمام بخش عمومی

12

زری خوشکام، بازیگر قدیمی سینما، همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی، در واپسین ساعات پنج‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه، در ۷۶سالگی درگذشت. این هنرمند متولد ۱۳۲۶ بود و در سال‌های پیش از انقلاب با کارگردان‌هایی همچون خسرو هریتاش، رضا میرلوحی و علی حاتمی همکاری داشت ... ادامه»

شنبه 29 اردیبهشت 1403 ساعت 15:33 ، نظر بدهید